WINDOW SOPINK

Saturday, December 11, 2010

Burung Murai Vs Mulut Murai

Salam Sume...


ermmm hr n diEr nak berbicara mgenai si Murai..hahahaha..bunyi pun dah rasa macam meriah kan...tp untuk entry kali ini diEr nak cakap fasal dua perkara iaitu mengenai Burung Murai dan juga Mulut Murai..


Burung Murai (bahasa Inggeris: "Magpie Robin") merupakan salah satu daripada haiwan terlindung yang terdapat di Malaysia. Nama sainsnya ialah Copsychus saulari.Burung Murai ialah haiwan berdarah panas, mempunyai sayap dan tubuh yang diselubungi bulu pelepah. Burung Murai mempunyai paruh tanpa gigi.

Jantung Burung Murai terdiri daripada empat kamar seperti manusia. Kamar atas dikenali sebagai atrium, sementara kamar bawah dikenali sebagai ventrikel.Sebagai burung, Burung Murai Kampung membiak dengan cara bertelur. Telur yang dihasilkan mempunyai cangkerang keras di dalam sarang yang dibinanya.


Ini Serba sedikit yang diEr tau fasal Burung Murai ni..hehehehehe..sebenarnya diEr suka nak bercakap mengenai Mulut Murai..hahahahaha best2!!! Mulut Murai ni sebenarnya tak kira jantina..kadang2 lelaki pun ada yang Mulut Murai, kadang2 lagi dasyat..huah!huah!..tp sebenarnya Mulut Murai ni lebih sinonim dengan perempuan. Tapi tak kisahlah lelaki ke perempuan yang penting dia tetap kepoh....,bila bercerita muncung panjang tak tinggal..haishhhh!!

hahahahahaha tapi tak kurang juga lelaki...mereka pun sama juga pandai nak mengepoh...mungkin u all akan nmpak macam tak teruk sangat lelaki Mulut Murai ni,coz kalau bercerita muncung taklah sedepa, tapi paling tak tahan bila dia bersuara pasti menyakitkan..sebenarnya sama je kan..

hahahahaha leh tahan kan jahat...

Ermmm macam2kan..,dan bila seseorang tu terlalu kepoh banyak perkara yang akan bersangkut paut, contohnya,bila seseorang tu sememangnya Murai secara automatiknya dia akan menjadi seorang pencerita yang baik..,tapi jika tersilap langkah lain pula jadinya. Apa yang diEr nak bagitahu ni ialah apabila seseorng itu dh terlalu khusyuk bercerita lama2 ceritanya akan menjadi kurang, dan di situlah segalanya bermula..

Apabila segala yang ingin diceritakan dh pun melebihi klimaks dan dh nk mengakhiri penhabisan maka bermula satu ceita penambahan yang semestinya berbaur kebohongan, mereka melakukan sedemikian bertujuan mahu memanjangkan lagi cerita yang ingin dia sampaikan, cerita yang tiada akan di adakan,byk juga sebab2 mereka melakukan sedemikian kadang2 mahu menutupi kekurangan yang ada pada diri dia sendiri. kadang2 memang habitnya mencari kekurangan orang dan menjaja kesana kemari..teruk kn....


Apa2 pun marilah sama2 kita beringat..kadang2 diEr pun sama tlps cerita megenai orang di sekeliling kta..
sama2 muhasabah diri masing2.. Manusia tak lepas dengan kesilapan yang ada ni..




No comments:

Post a Comment

jZ hOnEstly